top of page
Writer's pictureשרית אורן

הקשר בין חור העינית לאסטרטגיה עסקית

Updated: Sep 1

עסק ללא אסטרטגיה משול לאדם שעומד באולם גדול מול מאות דלתות שאינן מאובזרות בחור עינית. עכשיו, לך תדע מה מסתתר מאחורי הדלת.

מנהלים רבים יצקצקו בלשונם ויגידו לי שהחוש הניהולי/הוותק/הניסיון הרב יובילו אותם כמו תמיד בדרך הנכונה ויש צדק בזה אבל למה לשחק ברולטה אם אפשר לפרוש מפת דרכים סדורה? כזו שלא רק תקבע את מסגרת העבודה שלכם לשנים הקרובות אלא גם תוכל להגדיל ולפתח את היכולות הניהוליות ולהרחיב את העסק.

אני מודה שתמיד קשה יותר להסביר למי שהשוטף שוטף אותו למה כדאי שניה לסדר את המחשבות ולא רק להתמקד בכאן ועכשיו. לכן אני נותנת לכם תיאור ציורי יותר. קבלו:

זוכרים את הדלת בלי העינית? נניח שלא הקשבתם לי. אתם מנחשים וניגשים לדלת שנראית לכם הכי נכונה לעסק שלכם. ואז אתם שולפים את המפתח שהכנתם ומגלים שפתיחת הדלת הזו דורשת התעסקות עם כמה מנעולים. כאלה שלא תכננתם מראש כמו משאבי זמן, כסף, כ"א, שיטות ניהול, שיווק, פלחי שוק שלא לקחתם בחשבון וכדו'.

אבל בואו נהייה אופטימיים ונניח שהצלחתם לפתוח את הדלת. הדלת נפתחת ואתם נשארים פעורי פה מול ג'ונגל עיסקי עבות. מכיוון שאין עינית בדלת, אי אפשר להאשים אתכם שלא לקחתם למסע מצ'טה על מנת לפלס לעצמכם את דרך. כן, אתם יכולים לסגת, או להתחיל לפלס את הדרך עם הידיים. ונניח שאתם אלופים והצלחתם להגיע ליעד עברתם את כל הנמרים בדרך וצלחתם את הביצה הטובענית ואפילו את התנין באגם. לא היה חבל על כל האנרגיות האלה ? כמה הפסדתם בדרך ? האם באמת הגעתם לאן שרציתם הוא שה"ליד" מספיק לכם ?

אסטרטגיה היא עינית של הדלת ולא רק של דלת אחת. היא מאפשרת לכם להיות מנהלים ולא מנוהלים. קחו דקה לחשוב על זה.


תוכנית אסטרטגית


22 views0 comments

Comments


bottom of page