top of page
Writer's pictureשרית אורן

חושבים שאתם יודעים מי לקוחות העסק שלכם

Updated: Sep 12


אל תתייחסי לשאלה הזו במהירות התשובה היא לא פשוטה ולא קבועה לאורך זמן - קבלו טיפ קטן ממני.


בחירת אסטרטגיית קהל מטרה יכולה להשפיע בכל רגע נתון על עלויות המכירה וההכנסות שלכם ואפילו על סוג המוצר/שירות שאתם נותנים. למה? מכיוון שהלקוחות שלכם לא הומוגנים; נשים וגברים, אמידים ופחות, בעיר או בכפר, חזקים בסמלי סטאטוס או נגעלים מהם, עושים כושר או מעולם לא ראו חדר כושר מבפנים, מה שפת האם שלהם ועוד.

ישנן 3 אסטרטגיות לבחירת קהלי מטרה:

1. אסטרטגית הסטנדרט – פניה עם מוצר/שירות שמתאים לקהל המטרה הממוצע בכל אזור. זו היתה למשל הגישה של קוקה קולה עד שנות ה- 80 המוקדמות.

2. אסטרטגית הסגמנט – מכירה בהבדל שבין מספר קהלים ויוצרת מוצר/שירות שונה או קצת שונה לכל אחד מהם. למשל החל מאמצע שנות ה- 80 קוקה קולה הכירה בקהל המטרה שרצה להרזות ולא יכול היה לעשות את זה עם המשקה שלה ואז היא כיוונה לשני קהלי מטרה בתוך הקהל הסטנדרטי : גברים ונשים. לנשים היא יצרה את ה"דייאט קולה" אבל מכיוון שהקונוטציה שנוצרה במח של הגברים למשקה שרשום עליו "דייאט" היתה של משקה המיועד לנשים. היא יצרה מוצר נוסף עבורם שנקרא "קולה זירו".

3. אסטרטגיה ממוקדת – האסטרטגיה הזו מתמקדת רק על חלק מאד ספציפי בקהל המטרה ובוחרת לייצר עבורם את המוצר/שירות הכי טוב ואיכותי. למשל PORSCHE. הם מתמקדים באופן אקסקלוסיבי בגברים אמידים בגיל הביניים שיש להם תשוקה למהירות, כח, ומצוינות מכנית.


לכל אחת מהגישות יש עלויות והכנסות במנעד שונה ודורשות פיתוח עסקי שונה. אבל זה כבר לפגישה 1:1 .


לקוחות

24 views0 comments

Comments


bottom of page