top of page
Writer's pictureשרית אורן

יתרון תחרותי - Walmart VS Nordstrom

Updated: Sep 1

קבלו טיפ קטן על בידול מול הורדת מחיר


בצורה הפשטנית ביותר של הדברים לעסק יש יתרון תחרותי אם הוא יכול לעשות אחד מן השניים: להוריד מחירים ביחס ליריביו או לבדל את מוצריו/שרותיו מאלו של המתחרים.

הורדת מחירים בדרך כלל דורשת הורדת עלויות ייצור. יש לזה מחיר שבא לידי ביטוי באיכות המוצר וזה בסדר, אם אתם מודעים לכך. עם זאת, זה לא תמיד חייב להיות המקרה. אם תשתמשו נכון ביצירתיות וחדשנות תוכלו להוזיל עלויות ומחירים מבלי לפגוע באיכות המוצר , למשל מכירה ב- on-line חוסכת בעלויות כ"א. או שימוש במרשתת תוביל לייעול האספקה הגלובלית (Dell היא דוג' טובה לכך).

בידול הוא היכולת לייצר הבדל מהותי בשירות או במוצר שיקשה על המתחרה לייצר תגובת נגד והוא נוצר בכל מיני צורות למשל דרך מוצר איכותי (למשל כזה שלא נשבר), עיצוב יותר טוב או יותר קל לשימוש, פיצ'רים טובים יותר, נק' מכירה זמינות יותר או אפילו שירות אחרי מכירה ברמה טובה יותר. לדוג' עיתון הניו יורק טיימס הוא בן למעלה מ- 160 שנה הוא נחשב עדיין לעיתון מוביל מכיוון שהוא מבדל את עצמו דרך איכות שאיננה מתפשרת בכתבות שניכר בהן עומק הכיסוי העולמי (למעלה מ- 1300 כתבים שמכסים כ- 150 מדינות) הוא העיתון הכי מדובר בטוויטר והעיתון שהכי מחפשים אותו בגוגל . ברור שלבידול הזה יש מחיר תפעולי מאד יקר אבל הוא עושה את שלו ובגדול.

אז כפי שאתם שמים לב אתם לא יכולים להיות גם Walmart וגם Nordstrom .


הבידול נותן לעסק שלכם 2 יתרונות עיקריים : 1- תוכלו לגבות מחיר פרמיום במידה ותרצו בכך 2- הוא לא רק מאפשר לכם להתחרות על פילחי שוק אלא לתפוס פלחי שוק ייחודיים לכם. הדוג' הטובה ביותר היא IPHONE.

אבל בידול יכול לייצר גם הורדת מחירים ראו את דוגמת סטרבקס. הבידול שלה מאד יקר; השקעה בברסטות מעולים, שירות אישי וידידותי, עיצוב מיוחד שמבדל אותם מנקודות קפה אחרות, ברנדינג מעולה כל אלו דווקא יצרו תנועה ערה מאד בכל אחד מ- 27,000 החנויות שלהם . הרבה לקוחות ...מורידם עלות מוצר בודד.. מורידים מחיר ועדיין מגדילים רווחיות .


אם חשבתם שהוזלת תשתיות ועלויות קלה לביצוע ביחס לבידול אני רק מזכירה לכם את K-MART שבשנת 2000 הכריזה כי היא לפני פשיטת רגל . ולמה ? כי אסטרטגיה עיסקית היא בשורה התחתונה שלה היכולת לייצר יתרון תחרותי אבל מאחוריה מסתתר הצד התפעולי; תוכנית עבודה ראויה ותשתית ארגונית שיודעת להחזיק את הבידול או את הורדת המחיר . הצלחתי לגרום לכם לחשוב על העסק שלכם? אתם מוזמנים לקבוע איתי פגישה 1:1 .


בידול עסקי



21 views0 comments

Comments


bottom of page